Home » bogatoresztkowa » Dieta antycellulitowa

Dieta antycellulitowa

dieta antycellulitoaCellulit jest jednym z najbardziej powszechnych problemów dotyczących skóry, który dotyka większość kobiet na całym świecie. Szacuje się, że około 80% przedstawicielek płci pięknej zmaga się ze skórką pomarańczową. Walka z nią nie jest prosta – wymaga zastosowania różnorodnego rodzaju metod, konsekwencji i silnej woli. Dzięki umiejętnemu połączeniu działania kosmetyków, aktywności fizycznej, a także diety, można znacząco zredukować nieestetyczne grudki pojawiające się najczęściej w okolicach ud, kolan i pośladków. Żeńskie hormony – estrogeny – sprzyjają powstawaniu pomarańczowej skórki, ale jego sprzymierzeńcami są także stres, brak ruchu i nieodpowiednia dieta. Pomarańczowa skórka uwielbia słodycze, białe pieczywo, słodzone napoje, sól i każdą wysokoprzetworzoną żywność.

Walka z cellulitem nie jest prostą sprawą, wie o tym każda kobieta dotknięta tą przypadłością. Jak mawiają specjaliści – z pomarańczową skórką wygramy jedynie wtedy, gdy działać będziemy kompleksowo. Masaże odpowiednimi kosmetykami, drenaż limfatyczny, środki w postaci suplementów diety – pomogą na pewno, jeśli dołączymy do nich właściwe odżywianie. Wystarczą proste zmiany w jadłospisie, aby nieestetyczna skórka pomarańczowa stała się mniej widoczna.

Przede wszystkim należy jest jeść mało, lecz często. Niezwykle istotne jest także regularne przyjmowanie posiłków i nie omijanie żadnego z nich (szczególnie śniadań, które powinny dostarczać nam niezbędnej energii na resztę dnia). Dieta antycellulitowa powinna być odpowiednio zbilansowana i bogata w nieprzetworzone, świeże produkty (zwłaszcza warzywa i owoce). Najlepiej unikać jest potraw smażonych i duszonych w tłustych lub śmietanowych sosach. Zamiast tego, dobrze jest przygotowywać posiłki poprzez gotowanie na parze lub pieczenie.

Menu antycellulitowa powinno być bogate w warzywa, owoce, błonnik, produkty lekkostrawne, takie jak ryby, białe sery, ryż, białe mięso, produkty bogate w potas, czyli sałatę, ziemniaki i oczywiście pomidory. Potas sprawi, że nasz organizm nie będzie miał skłonności do obrzęków. Co ciekawe, wskazane są produkty bogate w węglowodany, takie jak makaron, ryż brązowy, płatki owsiane, kasze. Potrzebujemy produktów bogatych w witaminy z grupy B, czyli jajka, kiełki zbóż oraz drożdże. Ich nie może zabraknąć w menu. Aby wygrać z cellulitem konieczne jest nie tylko przestrzeganie odpowiedniej diety, ale przede wszystkim bezwzględne ograniczenie ilości spożywanych w ciągu  dnia  kalorii.

Ponadto należy każdego dnia wypijać minimum 8 szklanek niegazowanej wody mineralnej, wybierając tę o obniżonej zawartości sodu. Jest to może nieco kłopotliwe, bo wiąże się z częstszym oddawaniem moczu, ale bardzo pomocne, w ten sposób organizm pozbywa się toksyn. Bardzo polecana jest również zielona herbata, która poprawia przemianę materii. Codzienne menu musi być pełne produktów o wysokiej wartości odżywczej, bo dzięki temu usprawnia się proces przemiany materii na wielu poziomach.

Najbardziej wartościowe z punktu widzenia działania antycellulitowego są owoce i warzywa, które działają moczopędnie. Są to między innymi arbuzy, czereśnie, truskawki, seler i pietruszka – ich spożywanie przyczynia się do usuwania nadmiaru wody.

Jeśli pragniesz pozbyć się cellulitu, nie zapominaj o piciu wody z cytryną i niesłodzonych soków dieta owocowych i warzywnych, na przykład marchwiowo-jabłkowych. Dobrym pomysłem jest samodzielne przyrządzanie soków i koktajli – tylko wówczas są naprawdę świeże, pełne witamin, za to pozbawione konserwantów. Sposobem na poprawienie metabolizmu i oczyszczenie organizmu z toksyn jest wypijanie na czczo szklanki przegotowanej wody z cytryną.

Najważniejsze zasady:

  • pij około 2 litrów wody dziennie,

  • często jedz cebulę i czosnek – zawarte w nich składniki przyspieszają spalanie tłuszczu i usuwanie go z organizmu,

  • jedz warzywa bogate w potas (np. pomidory, ziemniaki, botwinę) – pomaga on usunąć nadmiar wody z organizmu,

  • unikaj fast foodów i produktów przetworzonych – powodują problemy z krążeniem i zatrzymanie toksyn w komórkach,

  • zrezygnuj z kawy i soli, gdyż sprzyjają zatrzymywaniu płynów w organizmie, co spowalnia wydalanie toksyn z organizmu,

  • ogranicz, a najlepiej unikaj słodyczy, cukru, białego pieczywa, spowalniają przemianę materii i przyspieszają odkładanie się tłuszczu,

  • wybierz zamiast nich warzywa i owoce bogate w wit. C, np. paprykę, owoce cytrusowe – witamina ta uszczelnia naczynia krwionośne oraz bierze udział w odbudowie kolagenu odpowiedzialnego za jędrność skóry,

  • swoją dietę oprzyj o ryby, chudą cielęcinę, drób, a także orzechy i oleje roślinne – są one bogate w kwasy tłuszczowe, które poprawiają metabolizm, zapobiegają odkładaniu się tkanki tłuszczowej i przyspieszają jej spalanie.

Przykładowy jadłospis:

Dzień 1

śniadanie: 5 łyżek musli ze szklanką mleka i łyżką rodzynek, kromka razowego chleba z twarożkiem, ogórkiem oraz czerwoną papryką,

drugie śniadanie: jogurt light bez cukru, owoc, np. jabłko

obiad: ½ szklanki ugotowanego brązowego ryżu, pomidory faszerowane mięsem lub białym serem, surówka z kapusty z dodatkiem czosnku i łyżeczką oleju słonecznikowego,

podwieczorek: ½ szklanki kefiru i małe jabłko, łyżka płatków owsianych,

kolacja: kromka chleba razowego cienko posmarowana masłem, plasterek chudej szynki, pomidor.

Dzień 2

śniadanie: mały jogurt light, 1 jabłko i kilka orzechów, szklanka soku z czarnych porzeczek,

drugie śniadanie: ½ serka waniliowego bez tłuszczu z grejpfrutem,

obiad: 2 ugotowane ziemniaki z łyżką koperku, filet z ryby morskiej, surówka z czerwonej kapusty, szklanka gotowanych brokułów,

podwieczorek: ½ szklanki kefiru z łyżką płatków owsianych, jabłko,

kolacja: jogurt z owocami

Dzień 3

śniadanie: musli z jogurtem, mandarynka,

drugie śniadanie: kromka chleba razowego z 3 łyżkami sera białego, pół grejpfruta,

obiad:  pierś z kurczaka gotowana na parze z jogurtem naturalnym,

podwieczorek: kilka migdałów, serek granulowany,

kolacja: 100 g łososia pieczonego w folii z dwoma ziemniaczkami i koperkiem.

Dzień 4

śniadanie: koktajl z jogurtu i truskawek (mogą być mrożone) i 3 łyżki musli

drugie śniadanie: 2 kromki pieczywa razowego z polędwicą drobiową, średnia pomarańcza,

obiad: szpinak z jajkiem, kurczak z fasolką, kromka chleba razowego.

podwieczorek: pestki dyni lub słonecznika, szklanka kefiru z łyżką musli, kiwi.

kolacja: sałatka owocowa, gorący tost.

Dzień 5

śniadanie: omlet z jajek z warzywami, herbata zielona,

drugie śniadanie: szklanka kefiru z łyżką musli, jabłko

obiad: 3 łyżki kaszy gryczanej z dużym plastrem schabu upieczonego na oliwie z oliwek, surówka kapusty pekińskiej z octem winnym,

podwieczorek: sałatka z pomarańczy i serka homogenizowanego,

kolacja: ugotowane warzywa (marchewka, fasola, ziemniaki, kalafior).

Komentarze Google+

Przestań szukać! Dowiedz się jaka dieta bedzie dla Ciebie najlepsza i zacznij wreszcie chudnąć.

Pobierz bezpłatny ebook