Home » niskobiałkowa » Dieta Cambridge

Dieta Cambridge

dieta cambridgeDieta, która nazywana jest dietą „ostatniej szansy” . Przeznaczona jest bowiem dla osób z dużą nadwagą i otyłością. Posiłki zawierają jedynie około 400-500 kcal dziennie, ale ich wystarczająca ilość sprawia, że nie odczuwa się głodu. Ponieważ otyłość jest przyczyną wielu groźnych chorób warto w momencie, gdy nie jesteśmy w stanie sami poradzić sobie z nadmiarem kilogramów, zwrócić się o pomoc do konsultanta Diety Cambridge, albo do lekarza dietetyka. Jest to ważne dla naszego bezpieczeństwa. Ten rodzaj diety stosowany pod kontrolą może przynieść naprawdę znakomite efekty.

Program dietetyczny trwa kilka tygodni. W tym czasie wolno jeść jedynie posiłki przygotowane z gotowych preparatów, zupy, koktajle owocowe, batony.

Historia diety Cambridge zaczęła się w 1960 roku. Wtedy jeden z naukowców Uniwersytetu w Cambridge, rozpoczął badania nad otyłością. Próbował różnych metod redukcji wagi, które zresztą testował na sobie. W 1968 roku zorganizował Narodowe Sympozjum Otyłości. Badania przeprowadzone w ramach tego projektu doprowadziły do opracowania Programu Odchudzania Cambridge. Naukowcy postanowili stworzyć dietę, która doprowadzi do utraty wagi, nie powodując przy tym efektów ubocznych. Posiłki miały zawierać odpowiedni poziom białka, który miał zapobiec ubytkowi beztłuszczowej masy ciała, a także odpowiedni poziom węglowodanów – to z kolei eliminowało odczucie głodu. Dieta miała też zawierać właściwy poziom witamin, minerałów i niezbędnych kwasów tłuszczowych. Co najważniejsze – zbadano efekty diety i ich wpływ na zdrowie pacjentów. Wyniki były naprawdę zadowalające – osoby poddane terapii straciły znacznie na wadze, pokarmy były bardzo dobrze przyswajane, nie było niekorzystnych efektów ubocznych.

Dla kogo przeznaczona jest dieta? Dieta Cambridge jest przeznaczona dla osób silnie zmotywowanych do utraty kilogramów. Także dla tych, którzy nie mają czasu na przygotowywanie samodzielne posiłków. Ponieważ jest drastyczną dietą pod względem ilości kalorii – wskazana jest najbardziej dla osób otyłych, których BMI wynosi więcej niż 30.

Głównym elementem diety są gotowe posiłki w proszku, a także napoje, które rozprowadza się w wodzie lub w mleku. Są w nich zawarte potrzebne dla naszego ciała białka, tłuszcze, węglowodany i składniki mineralne. Dieta trwa kilkanaście tygodni. Oprócz gotowych posiłków wolno (a nawet trzeba) pić wodę – około 2 litrów. Zakazany jest cukier. Najlepiej dietę prowadzić pod okiem lekarza lub konsultanta, który posiada odpowiedni certyfikat.

W diecie Cambridge występuje 6 głównych stopni:

  • Stopień I – najtrudniejszy, bardzo restrykcyjny – spożywamy 3 produkty diety, które dają około 400 – 500 kilokalorii. Trwa od 1 do 3 tygodni, gwarantuje największy spadek wagi.
  • Stopień II – oprócz 3 produktów diety można włączać stopniowo inne posiłki. Trwa od 1 do 3 tygodni. Posiłki mają dostarczać około 800 kilokalorii.
  • Stopień III – spożywane są 3 produkty i 2 posiłki inne, dawka kilokalorii wynosi do 1000, a trwa 2 tygodnie.
  • Stopień IV – to tak zwany okres stabilizacji, oprócz 3 produktów gotowych możemy jeść 3 inne posiłki. Zwiększamy o 200 ilość kilokalorii. Trwa 2 tygodnie,
  • Stopień V – dostarczamy organizmowi 1500 kilokalorii trwa 2 tygodnie. Jemy jeden produkt diety i 3 posiłki konwencjonalne.
  • Stopień VI – to czas utrzymania masy ciała. Jemy nie więcej niż 1500 kilokalorii.

Bezwzględne przeciwwskazania dla diety to: cukrzyca, udar mózgu, zawarł serca, nowotwory, choroby typu bulimia, anoreksja, niewydolność nerek, a także wątroby. Dieta nie powinna być stosowana przez dzieci i młodzież, kobiety w ciąży i matki karmiące oraz osoby starsze. Nie powinno się uprawiać sportu, gdyż sama dieta jest dużym obciążeniem dla organizmu. Dozwolony jest spacer, rekreacyjne pływanie, ćwiczenia relaksacyjne.1411805_26725671

Jak wyglądają gotowe posiłki? Są to specjalnie opracowane zupy w proszku, owsianki, batoniki, zagęstniki i napoje w proszku i kartonach. Do wyboru mamy 5 grup produktów w 27 smakach. Należy stosować się ściśle do zaleceń każdego stopnia diety. Pilnować ilości kalorii zalecanych do poszczególnych etapów, korzystać z konsultacji dietetyka. Jak już wspominaliśmy – nie wolno zapominać o wodzie, codziennie około 2 litrów. Możemy pić też kawę (także zbożową), ale z zastrzeżeniem – bez cukru i śmietanki, herbatę – bez cukru i cytryny. Unikamy alkoholu, napojów gazowanych, soków owocowych i warzywnych oraz mleka o zawartości tłuszczu wyższej niż 0,5%.

Menu w postaci 3 torebek Cambridge, zastępuje konwencjonalne posiłki. Następuje wtedy zjawisko łagodnej ketozy, czyli nagromadzenie związków chemicznych zakwaszających organizm, co powoduje zmniejszenie poczucia głodu. W organizmie zatrzymywane jest białko. W ciągu pierwszych dni stosowania Diety Cambridge mogą wystąpić bóle i zawroty głowy, zaparcia, biegunki, nudności, podrażnienia i suchość skóry. Możemy też czuć się lekko zmęczeni. Te objawy ustaną około 5-tego dnia diety. Dietę Cambridge jako wyłączne źródło odżywiania można stosować zgodnie z zezwoleniem MZiOS przez maksymalnie 3 tygodnie.

Wady diety:

Po zakończeniu kuracji można bardzo szybko przytyć (efekt jo-jo). Dzieje się tak na skutek powrotu do starych nawyków żywieniowych. Może pogorszyć się samopoczucie. Jedną z większych wad tej kuracji jest jej cena, dieta zaliczana jest do jednej z bardziej kosztownych.

Stosując ją nie wolno ćwiczyć. Ważne! Stosowanie diety Cambridge powoduje nie tylko utratę wagi, ale również zmianę warunków wchłaniania się leków. Powinniśmy więc skonsultować z lekarzem zmniejszenie dawek przyjmowanych lekarstw.

Zalety diety:

Jest prosta w przygotowaniu, można z powodzenie stosować ja w pracy, nie odczuwa się głodu, uczy nowych nawyków żywieniowych, działa zdrowotnie, obniżając poziom cholesterolu i zmniejszając zawartość tkanki tłuszczowej w organizmie. Jest przede wszystkim dietą skuteczną!

Komentarze Google+

Przestań szukać! Dowiedz się jaka dieta bedzie dla Ciebie najlepsza i zacznij wreszcie chudnąć.

Pobierz bezpłatny ebook