Home » bogatobiałkowa » Dieta bananowa – zdrowie z Japonii

Dieta bananowa – zdrowie z Japonii

dieta bananowaKuracja bananowa odkryta została w Japonii, kraju w którym ostatnio, na skutek coraz częstszego sięgania po produkty przetworzone, ludzie zaczęli skarżyć się na nadmiar kilogramów. Dietę opracowali Hitoshi i Sumiko Watanabe, którzy po sprawdzeniu jej rezultatów opublikowali ją w swojej książce. Lektura przyjęta została z entuzjazmem, szczególnie po tym, jak znana w tym kraju śpiewaczka operowa zdradziła, że właśnie dzięki diecie bananowej schudła około 7 kilogramów. Książka szybko stała się bestsellerem na całym świecie.

Twórcy opracowali dietę w trzech wariantach, miesięczną, tygodniową oraz 3 dniową. Jak oceniają osoby, które zastosowały tę kurację – każda z tych rodzajów diet jest skuteczna. Jak wskazuje nazwa – najważniejszym produktem wykorzystywanym w posiłkach jest banan. Jednak w wariancie miesięcznym oczywiście dołożymy do niego także inne posiłki. Dlaczego właśnie banan stał się podstawą kuracji? Otóż twórcy diety docenili ten owoc, jako jeden z bardziej wartościowych produktów – jest bowiem bogaty w wiele ważnych i cennych składników. Jest źródłem witamin B i C, potasu, magnezu, cynku. Zawiera też żelazo, mangan, jod. To wszystko sprawia, że owoc wzmacnia nasz układ odpornościowy, wspiera odnowę komórek, zaspokaja potrzeby organizmu na węglowodany. Dla kogo przeznaczona jest ta dieta? Najchętniej zapewne sięgną po nią osoby z nadwagą, ale wskazana jest też dla osób zestresowanych, przemęczonych.

Warianty diety:

Dieta trzydniowa – jak nazwa wskazuje trwa trzy dni i jak zapewniają jej twórcy może przynieść ubytek wagi na poziomie 3 kilogramów. Wyznaczamy sobie trzy posiłki na dzień, w czasie których zjadamy jednego banana i jedną szklankę mleka. W sumie więc możemy w ciągu dnia zjeść 3 banany i wypić 3 szklanki mleka. Dodatkowo musimy wypić około 2 litrów wody mineralnej. Najlepiej byłoby, żeby była niegazowana, dobrze zmineralizowana.

Dieta tygodniowa – trwa siedem dni. Oprócz bananów potrzebne będą nam płatki owsiane, maślanka lub jogurt i jabłka. Tak jak w wariancie trzydniowym – w ciągu dnia posilamy się trzy razy. Każdy posiłek przyrządzamy następująco – trzy płaskie łyżeczki płatków owsianych mieszamy z pokrojoną połówką banana, dodajemy łyżeczkę miodu szklankę maślanki lub niesłodzonego jogurtu naturalnego. I w tym wariancie bardzo ważne jest picie wody – około 1,5 litra dziennie. W przerwach między posiłkami zjadamy małe jabłko – czyli w ciągu dnia powinniśmy ich zjeść dwa. Każdego dnia powtarzamy ten schemat.

Dieta miesięczna – wprawdzie ten wariant diety nie gwarantuje nam tak spektakularnych efektów jak dieta tygodniowa, ale ma niezaprzeczalną zaletę – jest zdecydowanie mniej restrykcyjna. Według dietetyków warto odchudzać się wolniej, jest to bowiem zdrowsze i mniej obciążające nasz organizm. Ten wariant diety polega na spożywaniu śniadania złożonego z banana i szklanki wody mineralnej niegazowanej. Potem jemy już posiłki skomponowane według naszego uznania. Zakazane jest jednak włączanie do diety słodyczy, nie spożywamy też alkoholu i ograniczamy zdecydowanie nabiał. Jak obiecują twórcy diety – możemy schudnąć około 7 kilogramów. Ale oczywiście musimy właściwie komponować posiłki, gdyż zbyt kaloryczne, bogate w tłuszcz mogą ten wynik mocno zmienić. Przykładowy jadłospis:

Śniadanie: 1-2 banany popijamy szklanką przegotowanej wody

Drugie śniadanie i obiad:

Jemy wszystko, na co mamy ochotę, oczywiście zachowując umiar odnośnie ilości i kaloryczności posiłku. Produktami zakazanymi są: słodycze, słone przekąski, alkohol.

Przykładowe posiłki:dieta bananowa

  • kurczak bez skóry, ryż, sałata zielona z jogurtem, do popicia woda lub herbata ziołowa,
  • ryba grillowana, salatka z pomidorów i cebuli, grzanka z ciemnego pieczywa, herbatka z mięty lub zielona,
  • schab pieczony w folii z dodatkiem pieczarek, ryż ciemny, mizeria z ogórków, sok z warzyw, najlepiej samodzielnie wyciśnięty,
  • naleśniki z serem brie, pomidorem i kapustą pekińską, herbata czarna lub owocowa,
  • spaghetti z suszonymi pomidorami, serem twardym, zielonym pesto z bazylii,
  • pierś z kurczaka z grilla, ziemniak, surówka z marchewki, selera i jabłka, sok z pomidorów.
  • zupa meksykańska z mielonym mięsem, fasolką, pomidorami i ryżem, herbatka z pokrzywy i mięty.

Kolacja:

Podobnie jak obiad – jednak przy zachowaniu zasady, że ostatni posiłek w ciągu dnia powinien być spożyty nie później niż o 20:00.

Przykładowe posiłki:

  • kanapka z razowego pieczywa, posmarowana twarożkiem ze szczypiorkiem, pomidor i herbata zielona,
  • grzanki pieczone bez tłuszczu z dodatkiem żółtego sera, ogórek z jogurtem, kawa zbożowa lub czarna herbata,
  • jajecznica na pomidorach i cebuli, sok z warzyw świeżo wyciskany, owoc – np. kiwi, herbata owocowa,
  • bułeczka razowa z masłem, chudą szynką, pomidorem, łyżka twarożku z rzodkiewką, sok warzywny, świeżo wyciskany,
  • naleśniki z serem białym chudym, posmarowane konfiturą z róży, sok owocowy, świeżo wyciskany,
  • kanapka z mięsem gotowanym, żółtym serem, ogórkiem, herbata czarna bez cukru,
  • tosty z pieczywa tostowego ciemnego, z dodatkiem żółtego sera, pomidora suszonego, pesto pietruszkowego, sok z marchewki lub pomidorów.

Warto pamiętać, że dieta bananowa w wariancie trzydniowym i siedmiodniowym nie dostarcza naszemu organizmowi wszystkich niezbędnych substancji odżywczych, nie powinniśmy zatem stosować ich zbyt często. Dieta przeznaczona jest dla osób zdrowych, które chcą szybko zrzucić kilogramy. Jeśli nie jesteśmy pewni, czy nasz stan zdrowia pozwala na taki rodzaj odchudzania, zapytajmy naszego lekarza, czy też dietetyka.

Twórcy diety nie poruszają tematu aktywności fizycznej, jednak jak wiadomo – każdy ruch wspomaga odchudzanie, warto więc więcej chodzić, sport powinien być dopasowany do naszej kondycji. Osoby zdrowe mogą biegać, te z nieco słabszym stanem zdrowia mogą uprawiać marszobiegi lub po prostu spacerować. Wskazane jest pływanie i taniec. Warto też zainteresować się jogą.

Komentarze Google+

Przestań szukać! Dowiedz się jaka dieta bedzie dla Ciebie najlepsza i zacznij wreszcie chudnąć.

Pobierz bezpłatny ebook