Home » bogatobiałkowa » Dieta Fultona

Dieta Fultona

dieta fultonaO diecie Fultona mówi się, że to prawdziwa dieta cud. Osoby, które kiedyś próbowały odchudzać się z doktorem Dukanem mają możliwość spróbować czegoś nowego, czegoś, co może dostarczyć ciekawych wrażeń, a przy tym przynieść oczekiwane efekty.

Sam twórca nazwał swoją dietę „Six Weeks to OMG” co można przetłumaczyć jako” Sześć tygodni do okrzyku O Mój Boże” – z całą pewnością nazwa diety to nie jedyna rzecz, która Was zaskoczy…

Przez całe lata mówiono Wam, że najważniejszym posiłkiem jest śniadanie. Według dr Fultona wcale tak nie jest! Wystarczy kawa! Nie namawia też do jedzenia pięciu posiłków dziennie, ale tylko trzech. Jeśli to Wam odpowiada, możecie spokojnie spróbować tej kuracji. Pod warunkiem, że lubicie chłodną kąpiel z samego rana.

Dr Fulton zastrzega jednak, że to dieta wyłącznie dla ludzi zdrowych. W każdym innym przypadku powinniście zapytać lekarza, czy taki sposób odżywiania nie zaszkodzi. Ubytek wagi, jaki obiecuje twórca diety to od 4,5 do 9 kilogramów w ciągu 6 tygodni. Co najważniejsze – każdy może wybrać swój plan odchudzania, gdyż Fulton proponuje trzy plany kuracji.

Etapy diety:

Wave –fala, etap mało restrykcyjny, dzięki któremu zgubisz 4,5 kilograma,

Blaze – płomień, etap dzięki któremu schudniesz ok. 6,5 kilogramów (w ciągu sześciu tygodni),

Quake – wstrząs, można zgubić 9 kilogramów, ale sam twórca diety ostrzega, że nie jest to etap łatwy.

Zacznijmy od poranka. Przed śniadaniem bierzemy kąpiel, ale ma ona być chłodna, nie przekraczająca temperatury 15-20 C. Czas kąpieli – maksymalnie 15 minut. Kąpiemy się w wannie, siedząc zanurzeni w wodzie do pępka. Jak mówi sam twórca diety – to najmniej przyjemna część kuracji, szczególnie zimą. Jednak jak zapewnia Fulton, jest to czynność niezbędna, gdyż dzięki niej temperatura ciała obniża się, a organizm chcąc temperaturę wyrównać – podnosi metabolizm, przy okazji spalając kolejne zapasy tłuszczu. Ten przyspieszony metabolizm może utrzymać się nawet do piętnastu godzin po kąpieli! Do takiej chłodnej kąpieli wchodzimy bardzo powoli, by przyzwyczaić się do niskiej temperatury. Niezależnie od wybranego przez nas etapu – stoimy w wannie przez ok. dwie minuty.

W etapie Wave, kąpiel ( na siedząco) trwa 8 minut. W Blaze – 3 minuty siedzimy, a potem przez 5 minut leżymy. W etapie Quake – leżymy 10 minut. Z każdym dniem obniżamy temperaturę kąpieli – nie schodzimy jednak poniżej 15 Celsjusza. Fulton pociesza nas, że do takich kąpieli bardzo szybko się przyzwyczaimy!

Teraz czas na śniadanie. Rezygnujemy z niego, dzięki temu, gdy zaczynamy dzień o pustym żołądku, zmuszamy organizm do wysiłku i szukania innych źródeł energii – a więc przede wszystkim w zmagazynowanym tłuszczyku. Przyspieszamy metabolizm pijąc tylko kawę. Musi być czarna, bez dodatku mleka (śmietanki) i cukru. Kofeina przyspieszy przemianę materii. Kawa jest napojem bogatym w antyoksydanty, nie ma żadnych kalorii. Zmniejsza przy tym uczucie głodu. Najlepiej pić ją dieta fultonana pusty żołądek. Nie należy tylko pić jej więcej niż dwie filiżanki dziennie. Nie jedzenie śniadań coraz więcej badaczy uznaje za całkiem naturalny sposób odżywiania. Na łamach czasopisma Daily Mail Fulton zamieścił informację: „ W 2000 roku francuscy naukowcy opublikowali badania, z których wynika, że typowe wysokoenergetyczne śniadanie – tost, jogurt, owoce – blokuje spalanie tkanki tłuszczowej”.

Po wypiciu kawy czas na trochę ruchu – wybieramy ten, który nam najbardziej odpowiada – niektórzy lubią biegać, inni tańczyć, pływać, czy po prostu szybko maszerować.

Jeśli wybraliśmy program Wave – trenujemy ok. 30 minut po porannej kawie, 15 minut przed drugim posiłkiem i 15 minut przed trzecim. Po ćwiczeniach należy odpocząć kwadrans i dopiero zacząć jeść. Przy etapie Blaze – ćwiczymy 45 minut po pierwszym posiłku, 15 minut przed drugim i 15 minut przed trzecim. Zachowujemy kwadrans przerwy między ćwiczeniami i jedzeniem. Faza Quake wymaga w ciągu dnia półtorej godziny ćwiczeń, pamiętamy o przerwie między ćwiczeniami, a jedzeniem.

Zasady diety:

  • jemy trzy posiłki w ciągu dnia, pierwszy ok. południa,
  • kolejne posiłki jemy o dowolnej porze, pamiętając jedynie o tym, by przerwy między posiłkami były wystarczająco długie, aby organizm zmusić do wykorzystywania tłuszczowych zapasów,
  • zapominamy o podjadaniu między posiłkami,
  • wodę pijemy jedynie jeśli jesteśmy spragnieni,
  • ostatni posiłek jemy nie później niż dwie godziny przed snem,
  • kaloryczność posiłków nie powinna przekraczać 3000 kalorii,
  • jemy powoli, tak, aby do naszego mózgu dotarła informacja o sytości, w ten sposób nie będziemy się przejadać.

Posiłki:

Dbamy o odpowiednią ilość białka, a więc jemy ryby, jaja, soję, jogurt, orzechy, migdały i serwatkę. Staramy się nie solić, za to używamy pieprzu, ziół i oliwy z oliwek. Wykluczamy z diety majonez, ketchup, nie stosujemy jako dodatku żadnych sosów. Jemy dużo warzyw w ilości dowolnej. Jedynie ograniczamy ziemniaki, fasolę, dynie, groszek i kukurydzę. Zwracamy uwagę na ilość przyjmowanych węglowodanów. W diecie typu Wave – możemy jeść 120 g węglowodanów pochodzących z warzyw. W Blaze – wystarczającą porcją jest 90 g, a w Quake – 60 g. W ogóle według twórcy diety ograniczenie węglowodanów i kontrola ich spożywania jest podstawą chudnięcia. Zakazane są zatem napoje gazowane słodzone, które mają w składzie mnóstwo cukru, a także słodycze.

Jeśli chodzi o owoce to Fulton radzi jeść je ostrożnie, w metodzie Wave zjadamy maksymalnie trzy owoce dziennie, w Blaze – 2, a w Quake – tylko jeden. Jeśli chodzi o spożywanie tłuszczy, to najlepiej postawić na te, które są bogate w kwasy Omega-3 i 6 – a więc oliwę, olej lniany, tran.

Fulton podkreśla także jak duże znaczenie w procesie odchudzania ma długość snu. Dowodzi, że jeśli zamiast 8 godzin śpimy tylko 7 – poziom tłuszczu w naszym organizmie może wzrosnąć aż o 2,8%.

I jeszcze ważna informacja dla kobiet, które walczą bezskutecznie z cellulitem. Fulton zapewnia, że jego dieta doskonale radzi sobie z tą nielubianą przez panie przypadłością.

Komentarze Google+

Przestań szukać! Dowiedz się jaka dieta bedzie dla Ciebie najlepsza i zacznij wreszcie chudnąć.

Pobierz bezpłatny ebook