Home » bogatoresztkowa » Dieta hiszpańska

Dieta hiszpańska

dieta hiszpańskaW pogoni za zdrowiem i świetną sylwetką nie przestajemy narzekać na brak czasu na przygotowanie niskokalorycznych posiłków, trudność sprawia nam także wytrwanie w postanowieniu – szczególnie jeśli nie lubimy być głodni! Ale jest dieta, która wytrąca nam takie argumenty z rąk – dieta hiszpańska, w której przygotowanie posiłku nie zajmie nam dłużej niż kwadrans, a jedzenia jest wystarczająco dużo, by nie głodować.

Ten rodzaj kuracji przeznaczony jest szczególnie dla tych, którzy lubią jeść warzywa i owoce. Co więcej, jeśli już naprawdę nie chce się nam jarzyn obierać – możemy wykorzystać wygodne i zdrowe mrożonki. Warzywa poddawane mrożeniu zbierane są wtedy, gdy jest ich największy wysyp, są wtedy najtańsze, a przy tym najmniej nafaszerowane chemią.

Właściwie jedyną zasadą, której nie wolno łamać jest to, aby nie przekraczać 1300 kilokalorii na dzień. A ponieważ warzywa należą do potraw niskokalorycznych, nie ma obawy o mikroskopijne porcje. Dobrą wiadomością dla łakomczuszków jest to, że dieta dopuszcza zjedzenie raz na kilka dni np. kawałka czekolady, czy nawet drożdżowej bułeczki!

Twórcy diety obiecują, że po jej zastosowaniu możemy schudnąć od 3 do 6 kilogramów w czasie dwóch tygodni.

Zalety diety hiszpańskiej:

  • jest mało restrykcyjna,
  • przygotowanie posiłków nie zajmuje dużo czasu,
  • potrawy są proste,
  • można korzystać z mrożonek i półproduktów,
  • nie odczuwamy głodu,
  • jest dobrze zbilansowana, zawiera dużo witamin, minerałów i błonnika,
  • nie jest monotonna,
  • możemy pozwolić sobie na zjedzenie czegoś słodkiego raz na kilka dni.

Wady diety hiszpańskiej:

  • bazuje na warzywach, a więc osoby które nie przepadają za takim jedzeniem mogą nie wytrwać w postanowieniu,
  • łatwo o efekt jo-jo, jeśli po zakończeniu kuracji powrócimy do dawnych nawyków żywieniowych.

Przeciwwskazania:

Dieta nie może być stosowana przez kobiety w ciąży i matki karmiące piersią, a także przez nastolatków i dzieci. Zakazana jest też dla osób osłabionych chorobą oraz z niedowagą.

Konieczne jest to, by przygotowując posiłki pilnować ich kaloryczności, zwracać uwagę na ilość tłuszczu w pokarmach, a także zadbać o odpowiednią ilość wody. Pilnujmy, aby dania oparte na półproduktach – takie jak ravioli, lazania, fasolka lub tuńczyk z puszki nie miały więcej niż 160 kalorii. Jak przy każdej innej diecie postarajmy się o zwiększenie aktywności fizycznej, nawet o szybsze spacery, czy rekreacyjną jazdę na rowerze. Zimą wybierzmy się z dziećmi na sanki, zapiszmy się na basen, zamieńmy windę na schody, a samochód na piesze wędrówki.

Posiłki w diecie możemy dowolnie modyfikować. Na przykład mięso możemy zastąpić rybą, najlepiej tłustą, która zawiera kwasy omega-3. Możemy sięgać po przekąski, ale najlepiej w postaci owoców lub soków owocowych. Zawsze najlepszym rozwiązaniem jest wykonanie takiego soku samodzielnie, ale jeśli nie mamy takich możliwości – dopilnujmy, aby sok był 100 procentowy i by nie zawierał dodatku cukru. Warto pamiętać, że tej diety nie powinno się stosować dłużej niż przez dwa tygodnie.

Przykładowy tygodniowy jadłospis diety hiszpańskiej:dieta hiszpańska

Poniedziałek:

Śniadanie: kawa bez cukru, 2 kromki chrupkiego pieczywa, może być ryżowe, 2 plasterki chudej wędliny, jogurt naturalny, sok z pomarańczy lub jabłek.

Obiad: porcja warzyw z patelni (około 300 gramów), jogurt naturalny, 2 kiwi lub jedno jabłko.

Kolacja: sałatka z pomidorów i drobno siekanej cebulki lub szczypiorku, 2 plasterki chudej wędliny, jabłko.

Wtorek:

Śniadanie: kawa lub herbata bez cukru, plaster chudego białego sera, 2 kromeczki pieczywa chrupkiego lub polowa grahamki, szklanka soku owocowego, jogurt naturalny.

Obiad: zapiekanka z brązowego ryżu z warzywami, sałatka z pomidorów, galaretka owocowa z rodzynkami.

Kolacja: pierś z kurczaka pieczona w folii, sałatka z papryki czerwonej i ogórka kiszonego.

Środa:

Śniadanie: zielona herbata lub kawa bez cukru, jedna kromka chleba pełnoziarnistego, plasterek chudej wędliny, mandarynka lub mała pomarańcza, jogurt naturalny.

Obiad: około 300 gramów pierożków ravioli, ugotowanych i polanych łyżeczką oliwy, sałata zielona z sosem winegret, owoc – jabłko lub gruszka.

Kolacja: ryba pieczona na grillu lub w folii, jogurt naturalny, brokuły z sosem czosnkowym.

Czwartek:

Śniadanie: kawa lub herbata bez cukru, grahamka, plaster sera żółtego, sok owocowy, szklanka truskawek (mogą być mrożone) wymieszanych z jogurtem.

Obiad: grzanka bez tłuszczu, najlepiej zapieczona na patelni grillowej, plasterek sera żółtego, pomidor, kawałek czekolady lub kisiel owocowy.

Kolacja: 2 jajka na twardo, zielona sałata z pomidorem pokrojonym w kostkę, polane sosem winegret, pomarańcza.

Piątek:

Śniadanie: kawa lub herbata bez cukru, sok owocowy, bułeczka, grahamka, 2 plastry polędwicy, owoce, np. brzoskwinia lub śliwki, jogurt.

Obiad: ryba z grilla pokropiona sokiem z cytryny, sałatka z mozzarelli i pomidorów, bułeczka drożdżowa (mała)

Kolacja: 2 plasterki szynki chudej, sałatka z pomidora i kapusty pekińskiej z sosem winegret, owoc.

Sobota:

Śniadanie: kawa lub herbata bez cukru, 2 trójkąciki topionego serka, bułeczka grahamka, 2 łyżki płatków owsianych z jogurtem i owocami suszonymi.

Obiad: około 150 g chudego mięsa uduszonego z cebulą, ryż (filiżanka), fasolka szparagowa.

Kolacja: mrożone warzywa gotowane duszone na patelni, posypane serem kozim, budyń waniliowy z sokiem owocowym.

Niedziela:

Śniadanie: kawa lub herbata bez cukru, jajecznica bez tłuszczu usmażona z łyżką mleka, rogalik lub bułeczka posmarowana cieniutko galaretką owocową, sok z owoców.

Obiad: schab uduszony z marchewką, jeden ziemniak bez tłuszczu, sałatka z kapusty pekińskiej i kukurydzy z sosem winegret, galaretka z owocami.

Kolacja: owoce morza uduszone na patelni z dodatkiem małej ilości ryżu, sałatka z papryki i pomidora posypana szczypiorkiem, jogurt, kilka biszkoptów.

W drugim tygodniu możemy zmodyfikować posiłki według wymienionych wcześniej zasad albo powtórzyć podany jadłospis.

Komentarze Google+

Przestań szukać! Dowiedz się jaka dieta bedzie dla Ciebie najlepsza i zacznij wreszcie chudnąć.

Pobierz bezpłatny ebook