Home » bogatoresztkowa » Dieta hollywoodzka

Dieta hollywoodzka

dieta hollywodzkaCzy to możliwe, że Marylin Monroe stosowała diety odchudzające? Plotka głosi, że tak! Kuracja, którą wybrała gwiazda nosi nazwę hollywoodzkiej, czasem też nazywana jest dietą owocową lub dietą gwiazd, gdyż właśnie aktorki od lat sięgają po nią bardzo chętnie.. Należy do tych bardziej restrykcyjnych, ale w zamian za to pozwala schudnąć około sześciu kilogramów w ciągu 10 dni.

Największą zaletą tej kuracji jest to, że jest niezwykle prosta, przygotowanie posiłków zajmuje bardzo mało czasu, a i umiejętności kucharskich nam tu zbyt wielkich nie potrzeba. Ilość kalorii, które możemy spożyć w ciągu dnia wynosi około 1200 – 1500 kcal. Ważne jest też to, by w każdym tygodniu zmniejszać wartość energetyczną o 200 tygodniowo. Czas trwania diety wyznacza się na maksymalnie 3 tygodnie. Najczęściej stosowane produkty to owoce, jogurt naturalny, niektóre warzywa, kiełki i drożdże.

Jest to kuracja wyłącznie dla osób zupełnie zdrowych, nie jest bowiem zbyt dobrze zbilansowana i braki niektórych wartości odżywczych mogą niekorzystnie odbić się na kondycji naszego organizmu. Zawsze w przypadku wątpliwości warto zasięgnąć opinii lekarza lub dietetyka.

Niezwykle istotnym zaleceniem jest picie odpowiedniej ilości wody, najlepiej jeśli dziennie będzie to porcja około 2 litrów.

Pierwszy tydzień kuracji oparty jest na dużej ilości owoców, które stanowią jedyne składniki posiłków. Najbardziej wskazany jest ananas, którego właściwości odchudzające znane są od wielu lat. Bardzo dobrze na naszą wagę wpływają też grejpfruty, a także śliwki – świeże i suszone, które poprawiają perystaltykę jelit. Dietetycy polecają też owoce sezonowe, truskawki, czereśnie, jagody. W miesiącach zimowych możemy korzystać z tych wcześniej zamrożonych. Warto także zaopatrzyć się w arbuza – ma w sobie dużo wody i soli mineralnych.

Drugi, a także trzeci tydzień diety hollywoodzkiej polega na wzbogaceniu posiłków o warzywa i chude mięso. Zawsze możemy je zastąpić rybami – najlepiej morskimi. Jemy także sery białe (chude), chrupkie pieczywo. Zabronione są jajka, mleko i cukier. Musimy też wyrzec się całkowicie soli, alkoholu i kawy.

Unikamy tłuszczu, nie tylko ukrytego w mięsie takim jak wieprzowina, ale także tłustego sera żółtego. Uważać należy też z serami pleśniowymi, topionymi, a także z dużą ilością orzechów, ziaren słonecznika, niektórych warzyw, które mają w sobie zbyt dużą zawartość tłuszczu – takich jak na przykład awokado. Musimy wystrzegać się też wszelkiego rodzaju ciastek i słodyczy. Absolutnie unikamy sosów typu majonez oraz śmietany, nawet tej najchudszej. Można za to z powodzeniem używać jogurtu – także tego typu greckiego.

W diecie nie może znaleźć się ryż, gdyż są w nim przetworzone węglowodany, a także makaron i białe pieczywo. Wszystkie posiłki jemy albo całkiem na surowo, ewentualnie gotujemy je, grillujemy na bardzo małej ilości tłuszczu. Dobra forma przyrządzania posiłków jest ich pieczenie w naczyniu żaroodpornym lub folii, gotowanie na parze, czy też duszenie – ale zawsze bez tłuszczu.

Inna zasada diety hollywoodzkiej mówi, że pomiędzy jedzeniem różnych rodzajów owoców musimy zachować jedną godzinę przerwy. Zaś pomiędzy jedzeniem owoców i mięsa powinniśmy zrobić przerwę dwugodzinną.

Podczas stosowania kuracji hollywoodzkiej, szczególnie w pierwszym jej okresie możemy mieć gorsze samopoczucie. Mogą też wystąpić bóle głowy, zły nastrój, przemęczenie, obniżenie sprawności fizycznej i psychicznej. Dietetycy ostrzegają, żeby do tej kuracji podchodzić z dużą ostrożnością. Jest ona dietą raczej źle zbilansowaną, ma zbyt mało składników potrzebnych naszemu organizmowi, przede wszystkim zarzuty dotyczą zbyt małej ilości węglowodanów. Czasem nierozważne stosowanie tej kuracji może wywołać negatywne konsekwencje zdrowotne – przede wszystkim anemię, z powodu niedoborów żelaza i witaminy B 12. Zbyt mało jest w niej też tłuszczu, który przecież jest nam także potrzebny.

dieta hollywodzkaPrzykładowe przepisy diety hollywoodzkiej:

Tydzień pierwszy – owocowy:

Poniedziałek: ananas jedzony przez cały dzień porcja co 2 godziny.

Wtorek: papaja lub mango – rano, ananas – w południe, jabłka – wieczorem.

Środa: jabłka lub kiwi – rano, ananas – w południe, jabłka – wieczorem,

Czwartek: arbuz przez cały dzień w porcjach podzielonych.

Piątek: maliny lub inne owoce sezonowe – rano, morele lub brzoskwinie – w południe, porzeczki – wieczorem.

Sobota: suszone śliwki – rano, ananas – w południe, jabłka – wieczorem.

Niedziela: arbuz lub jabłka od rana do wieczora – podzielone na porcje, jedzone co 2 godziny.

Tydzień drugi – przykład posiłków:

I Śniadanie: 4 łyżeczki płatków owsianych z miodem, jogurtem i orzechami lub migdałami.

II Śniadanie: 2 kromki pieczywa pełnoziarnistego z białym serkiem (chudym), lub wędzoną rybą albo jajkiem.

Obiad: 150g kurczaka ugotowanego lub pieczonego w folii, jedna kromka chleba chrupkiego, sałata z sosem winegret.

Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami sezonowymi lub brzoskwinią.

Kolacja: 2 szklanki warzyw z sosem winegret – gotowane lub uduszone, posypane 2 łyżkami otrąb owsianych i polane jogurtem greckim z czosnkiem i ziołami.

Tydzień trzeci – przykład posiłków:

Śniadanie - pomarańcza i garść dowolnych orzechów

II Śniadanie - 2 kromki chleba razowego z chudą wędliną, garść kiełków

Obiad - 150 g mięsa chudego gotowanego, sałatka z pomidora i papryki.

Podwieczorek - jogurt naturalny z łyżka otrębów owsianych.

Kolacja - sałatka z kalafiora gotowanego z sosem winegret.

W diecie nie powinno też zabraknąć napoju drożdżowego – drożdże zawierają dużą ilość witamin z grupy B, wpływają korzystnie na nasze zdrowie, pomagają w odchudzaniu, a przy okazji poprawiają kondycje skóry i włosów. Zawarta w nich witamina H (czyli witamina B7), przywraca włosom sprężystość, hamuje ich wypadanie. Drożdże zawierają również cynk, selen oraz miedź.  Ważne zalecenie – drożdże należy pić „zabite”, czyli zalane gorącą wodą.

Komentarze Google+

Przestań szukać! Dowiedz się jaka dieta bedzie dla Ciebie najlepsza i zacznij wreszcie chudnąć.

Pobierz bezpłatny ebook