Home » bogatobiałkowa » Dieta Turbo

Dieta Turbo

dieta turboDieta Turbo to doskonała kuracja dla osób kreatywnych, pozostawia ona bowiem pole do popisu w zakresie jej samodzielnego ułożenia i skomponowania posiłków. Pokarmy zostały podzielone na grupy – i właśnie z nich wybieramy to, co nam odpowiada, nie ma więc w tej diecie miejsca na monotonię i nudę.

Zasady diety

Uściślone jest to, ile produktów z danej grupy mamy zjeść na konkretny posiłek. Na przykład – jeśli chcemy zjeść śniadanie – a tego dnia mamy wybrać dwa produkty z określonej grupy – wybieramy albo dwa jajka, albo szynkę i jajko, ewentualnie dwie porcje jakiejś wędliny. Można komponować dowolnie dania, pod warunkiem, że trzymamy się zasady ILE i z JAKIEJ GRUPY. Dieta wykorzystuje osiągnięcia wielu lat pracy dietetyków i lekarzy, zajmujących się osobami z problemami z nadwagą, chorobami cywilizacyjnymi, chorobami układu pokarmowego.

Jemy 6 posiłków dziennie, co sprawia, że przez cały dzień czujemy się syci, ta dieta nie wymaga od nas głodówki. Standardowy program tej kuracji zakłada, że powinniśmy ją stosować przez 10 dni, ale cykle można powtarzać od razu po sobie lub po kilku dniach przerwy. Przeciętna dawka kalorii na dzień to ok. 1000 kcal. Pokarmy w diecie należą do potraw wysoko nasycających, przez co czujemy się najedzeni przez długi czas. Wszystkie przyjmowane podczas diety pokarmy mają w sobie dużo błonnika, ich działanie polega także na obniżaniu poziomu glukozy we krwi.

Pokarmy podzielono na 4 grupy: pierwsza to głównie owoce, druga – produkty białkowe, czyli mięso i ryby, sery, jajka, orzechy. W grupie trzeciej znajdziemy warzywa, a w czwartej – mieszankę wszystkich produktów. W diecie wyraźnie jest określone, które produkty z jakiej grupy i w jakiej ilości możemy zjeść. Kolejność produktów (w obrębie grupy) możemy swobodnie zmieniać.

Z diety wykluczone jest pieczywo, wszelkiego rodzaju sosy, panierowane potrawy, soki owocowe. Wypijamy około 2 litrów wody, dopuszcza się także picie wszelkiego rodzaju napojów, pod warunkiem, że ich wartość energetyczna nie przekracza 10 kcal.

Nie wolno jeść słodyczy, w diecie brak także jogurtów. Aktywność fizyczna jest zalecana w takim stopniu jak przed dietą, nie musimy jej zwiększać podczas trwania kuracji.

Niektórzy wskazują drugi dzień diety jako na kryzysowy – wtedy chwilami pojawia się uczucie głodu, ale jest dość szybko przemijające.

Zalety diety

Możemy zrzucić do pięciu kilogramów w ciągu 10 dni. Nie odczuwamy głodu. Nie musimy liczyć kalorii. Dieta nie należy do bardzo restrykcyjnych, nie jest monotonna i dostarcza większości potrzebnych naszemu organizmowi składników. Odpowiednio skomponowane posiłki sprawiają, że nasz metabolizm przyspiesza. Przez przyjmowanie 6 posiłków dziennie odciążamy nasz układ trawienny. Przez to, że wprowadzamy na przemian dni z węglowodanami i dni bez nich – zmuszamy organizm do sięgania po rezerwy tłuszczu. Dieta jest bogata w białko, witaminy, mikroelementy i błonnik.

Jeśli przyzwyczaimy się do częstego jedzenia niewielkich porcji, jest duża szansa na to, że nasz organizm nie zareaguje efektem jo-jo.

Przykładowy jadłospis w diecie turbo

Dzień pierwszy: ilość dostarczonych kalorii to około 1000.

Śniadanie: tuńczyk w sosie własnym z jajkiem na twardo, porem i majonezem.

Drugie śniadanie: owoce.

Obiad: duszone buraki z cebulą, pierś z kurczaka.

Przekąska: serek wiejski odtłuszczony.

Podwieczorek: fasolka szparagowa, z plastrem szynki drobiowej.

Kolacja: sałatka z pomidorów i cebulki.

Dzień drugi: dostarczamy 950 kcal.

Śniadanie: owoce sezonowe, np. truskawki, maliny.

Drugie śniadanie: plaster szynki, jedno jajko na twardo.

Obiad: sałatka z krewetek i pomidorów, podana na liściu sałaty.

Przekąska: garść orzechów, owoc.

Podwieczorek: jedna pomarańcza.

Kolacja: jeden grejpfrut.

Dzień trzeci: 950 kcal.

Śniadanie: owoce cytrusowe, jogurt naturalny mały.

Drugie śniadanie: plaster szynki drobiowej, jajko na twardo.

Obiad: pierś z kurczaka, fasolka szparagowa.

Przekąska: sałatka z tuńczyka w sosie własnym, jednego jajka i sosu z jednej łyżeczki majonezu i jednej łyżeczki jogurtu.

Podwieczorek: buraczki zapiekane z piekarniku.

Kolacja: sałatka z pomidora, cebuli, polana sosem winegret.

Dzień czwarty: 1050 kalorii

Śniadanie: owoce sezonowe, mały jogurt naturalny odtłuszczony.

Drugie śniadanie: jajecznica z dwóch jajek, usmażona na pomidorach bez tłuszczu, plaster szynki.

Obiad: buraczki zapiekane w piekarniku z dodatkiem cebulki.

Przekąska: kurczak z fasolką szparagową, upieczony w folii.

Podwieczorek: jogurt z jagodami lub malinami.

Kolacja: sałatka z pomidora i cebuli w sosie winegret.

Dzień piąty: 780 kalorii

Śniadanie: plaster szynki drobiowej, jedno jajko.

Drugie śniadanie: pomidor i serek wiejski odtłuszczony.

Obiad: kurczak pieczony w folii z fasolką szparagową.

Przekąska: garść orzechów.

Podwieczorek: sałatka z tuńczyka w sosie własnym i jedno jajko,

Kolacja: pomidor nadziewany twarożkiem i cebulką.

Dzień szósty: 1000 kalorii

Śniadanie: sałatka z pomidora, cebulka, sos winegret.

Drugie śniadanie: sałatka z fasolki szparagowej, kawałków kurczaka i jajka.

Obiad: łosoś zapiekany w folii z koperkiem.

Przekąska: sałatka z buraczków i cebuli.

Podwieczorek: owoce sezonowe.

Kolacja: szpinak z czosnkiem.

Dzień siódmy: 1150 kalorii

Śniadanie: jajecznica z dwóch jajek z pomidorem.

Drugie śniadanie: szynka drobiowa, serek wiejski chudy.

Obiad: sałatka z pomidora, jajko, cebulka.

Przekąska: owoce sezonowe.

Podwieczorek: plaster twarogu z owocami typu maliny, truskawki, jagody.

Kolacja: jajko, plaster szynki.

Dzień ósmy: 980 kalorii

Śniadanie: buraczki zapiekane z cebulą.

Drugie śniadanie: kurczak z pomidorem.

Obiad: fasolka szparagowa, plaster szynki.

Przekąska: tuńczyk z cebulką i pomidorem.

Podwieczorek: jogurt z owocami.

Kolacja: jajko, plaster szynki, papryka.

Dzień dziewiąty: 1050 kalorii

Śniadanie: jajecznica z dwóch jajek usmażona na cebuli bez tłuszczu.

Drugie śniadanie: twaróg z cebulką i szczypiorkiem.

Obiad: sałatka z pomidora i cebuli.

Przekąska: owoce sezonowe.

podwieczorek: sałatka z tuńczyka w sosie własnym i cebulki.

Kolacja: jajko na twardo, pomidor, garść orzechów.

Dzień dziesiąty: 1000 kalorii

Śniadanie: jajecznica z dwóch jajek ze szczypiorkiem i pomidorem.

Drugie śniadanie: jogurt, owoce sezonowe, serek wiejski odtłuszczony.

Obiad: kurczak z fasolką szparagową.

Przekąska: garść orzechów, jogurt grecki.

Podwieczorek: sałatka z pomidora i cebuli.

Kolacja: jajko na twardo z krewetkami.

Komentarze Google+

Przestań szukać! Dowiedz się jaka dieta bedzie dla Ciebie najlepsza i zacznij wreszcie chudnąć.

Pobierz bezpłatny ebook