Home » niskobiałkowa » Dieta lekkostrawna

Dieta lekkostrawna

Dieta lekkostrawna pomaga odciążyć układ pokarmowy, dzięki czemu można poczuć się zdrowo i odzyskać energię. Pomaga także oczywiście zrzucić zbędne kilogramy, jednak jej głównym zadaniem jest właśnie odciążenie układu pokarmowego. Dieta ta pomaga zapoatrywać organizm we wszelkie niezbędne składniki pokarmowe, eliminując przy tym prawie do minimum spożywane potrawy ciężkostrawne. Pozwala także ograniczyć dostarczanie dużej ilości błonnika. Opiera się ona przede wszystkim na pilnowaniu się listy produktów, które jeść wolno i których jeść nie wolno.

Warto jednak pamiętać o tym, że dieta lekkostrawna nie jest klasyczną dietą odchudzającą, a przede wszystkim programem, który ma zapewnić lepsze zdrowie całego organizmu. Skierowana jest ona do starszych i młodszych, a takżę do ludzi, którzy cierpią na schodzenia jelit lub borykają się ze stanami zapalnymi żołądka czy błodny śluzowej. Może być wykorzystywana po zabiegach i operacjach.

W trakcie diety lekkostrawnej należy spożywać 4-5 posiłków dziennie, w równych odstępach czasowych (najlepiej około 2 godzin), tak by ostatni posiłek spożyć nie później niż 2 godziny przed spaniem. W trakcie diety je się posiłki o małej objętości, dzięki czemu nie obciąża się układu pokarmowego mimo pokrywania dziennego zapotrzebowania na wartości odżywcze i kalorie. Nalezy w jej trakcie unikać potraw smażonych i tłustych.

Dieta lekkostrawna ma bardzo dobry wpływ na trawienie i nie powoduje niedoborów. Może trwać tydzień, może trwać 2 miesiące – wszystko zależy od człowieka. Dostarcza odpowiednią ilość kalorii i dzięki niej można zrzucić około jeden kilogram tygodniowo. W trakcie diety należy pić minimum 2 litry wody dziennie, a samą dietę można powtarzać kilka razy w roku.

Produkty dozwolone:

Pieczywo: chleb, bułki pszenne, biszkopt; Dodatki do pieczywa: chudy twaróg, chude wędliny drobiowe; Mięso: chude i gotowane (schab, drób), ryby (dorsz, leszcz, sola, szczupak, sandacz), potrawki, pulpety; Warzywa: gotowane, przetarte i rozdrabniane – pomidor (bez skórki), buraki, dynia, marchew, pietruszka; Owoce: banany, jabłka gotowane lub pieczone, maliny, truskawki, morele; Tłuszcze: oliwa z oliwek, oleje rzepakowe, sojowe, słonecznikowe, masło; Kasza: manna, drobna jęczmienna, kuskus; Ziemniaki: gotowane; Zupy: wyłącznie z dozwolonych warzyw, mleczna, owocowa, barszcz czerwony, pomidorowa, jarzynowa, ziemniaczana; Składniki zupy: biały ryż, drobne makarony, kluski lane, grzanki; Deser: kisiel, galaretka, budyń, mus, soki owocowe; Dozwolone przyprawy: koper, pietruszka, majeranek, rzeżucha, cukier, kminek, cynamon.

Produkty niedozwolone:

Pieczywo: chleb żytni, razowy, pieczywo z otrębami, pieczywo chrupkie; Dodatki do pieczywa: smalec, tłuste wędliny wieprzowe, pasztet, sery żółte; Mięso: tłuste i smażone, wędzone i marynowane, gęś, ryby (węgorz, karp, łosoś); Warzywa: konserwowane, wzdymające (kapusta biała i czerwona, kalafior, ogórek, cebula, por), rośliny strączkowe – groch, soja, fasola, czosnek; Owoce: śliwki, gruszki, czereśnie, daktyle; Tłuszcze: smalec i margaryna, słonina; Kasza: gryczana i gruba jęczmienna; Smażone frytki; Zupy: na wywarach mięsnych, kapustnych, grzybowych, strączkowych, zasmażanych, tłuste zupy zagęszczone mąką i śmietaną (fasolowa, kapuśniak, ogórkowa); Składniki zupy: grube makarony; Deser: ciasta z kremem, czekolada, orzechy, torty, batony orzechowe, Przyprawy: papryka, chili, pieprz, ocet, musztarda, gorczyca, ziele angielskie, liść laurowy, curry.

Poza tym zabronione jest w trakcie diety picie alkoholu, napojów kofeinowych oraz napojów gazowanych. Pić można herbatę, mleko, naturalne jogurty, napary ziołowe, a także dużo wody. Przygotowywane potrawy powinny być gotowane bądź na parze, a takżę pieczone w specjalnych foliach oraz duszone. Owoce i warzywa należy gotować lub piec, a pożywiać się można także przecierami.

Komentarze Google+

Przestań szukać! Dowiedz się jaka dieta bedzie dla Ciebie najlepsza i zacznij wreszcie chudnąć.

Pobierz bezpłatny ebook