Home » bogatoresztkowa » Dieta szwedzka

Dieta szwedzka

Naród szwedzki bardzo dba o swoją higienę i swoje zdrowie, stąd nie może dziwić że Szwedzi odżywiają się w racjonalny sposób i są bardzo akytwni fizycznie. Oprócz tego cenią sobie kontakt z przyrodą, długie wędrówki po lasach, a zdrowy styl życia wywiera bardzo duży wpływ na ich dobre samopoczucie.

Wbrew pozorom szwedzka kuchnia jest skromna i prosta, a od wielu lat cechuje się przede wszystkim spożywaniem dużej ilości ryb, co związane jest przede wszystkim z położeniem nad morzem oraz dużą ilością czstych jezior na terenie Szwecji. Nigdy w Szwecji nie było popularne mięso, a hodowla nastawiona jest głównie na produkcje mleka. Jadłospis typowego Szweda jest dosyć monotonny, jednak jest też bardzo zdrowy. Typowy Szwed na śniadanie je owsiankę, na drugie śniadanie ciemny chleb i kawę, koło dwunastej spożywa lunch, owsiankę zjada także na podwieczorek, a obiad je w godzinach odpowiadających naszej kolacji, czyli około 19.00, kiedy wszyscy członkowie rodziny wracają do domu.

Dieta szwedzka trwa od 7 do 21 dni, a podczas jej stosowania można zrzucić około 1,5 kilograma tygodniowo. Można powtarzać jej stosowanie co jakiś czas, a korzystać z niej mogą wszystkie zdrowe osoby. Unikać tej diety (jak i prawie każdej innej) powinny dzieci, kobiety w ciąży oraz karmiące piersią. Dieta ta bogata jest w witaminy z grupy B, kwasy omega-3, witaminę C, błonnik oraz białko.

Przykładowe menu:

Dzień I

  • Śniadanie: owsianka z jabłkiem (około 50 g) posypana cynamonem – 3 łyżki stołowe płatków owsianych na 1 szklankę mleka 0,5 %, 1 szklanka kawy niesłodzonej
  • II śniadanie: kromka pumpernikla, 1 szklanka kawy niesłodzonej z mlekiem
  • Obiad: makaron z krewetkami i tuńczykiem, 1 szklanka herbaty niesłodzonej
  • Podwieczorek: owsianka na wodzie (około 3 łyżek stołowych płatków)
  • Kolacja: danko z łososiem, 1 szklanka kawy niesłodzonej

Dzień II

  • Śniadanie: owsianka z 1 łyżką stołową rodzynek (1 szklanka mleka i 3 łyżki stołowe płatków)
  • II śniadanie: kromka pumpernikla, kawa niesłodzona z mlekiem
  • Obiad: curry z indyka z dodatkiem moreli i sułtanek, szklanka herbaty niesłodzonej
  • Podwieczorek: owsianka na wodzie (około 3 łyżek stołowych płatków)
  • Kolacja: makaron z owocami morza, herbata niesłodzona

Dzień III

  • Śniadanie: owsianka na mleku z kurkumą (1 szklanka mleka i 3 łyżki stołowe płatków)
  • II śniadanie: kromka chleba razowego, kawa niesłodzona z mlekiem
  • Obiad: risotto z brokułami i owocami morza, herbata niesłodzona
  • Podwieczorek: owsianka na wodzie (około 3 łyżek stołowych płatków)
  • Kolacja: sałatka z rukoli, czarnych oliwek i jajek

Dzień IV

  • Śniadanie: owsianka na mleku (1 szklanka mleka i 3 łyżki stołowe płatków)
  • II śniadanie: kromka chleba pumpernikla, kawa niesłodzona z mlekiem
  • Obiad: makaron z krewetkami tuńczykiem, herbata zielona niesłodzona
  • Podwieczorek: owsianka na wodzie (około 3 łyżek stołowych płatków)
  • Kolacja: sałatka z małży i papryki czerwonej, herbata niesłodzona

Dzień V

  • Śniadanie: owsianka na mleku z rodzynkami (1 szklanka mleka i 3 łyżki stołowe płatków)
  • II śniadanie: kromka chleba pumpernikla, kawa niesłodzona z mlekiem
  • Obiad: koktajl z krabów, szklanka wody niegazowanej
  • Podwieczorek: koktajl z krabów, szklanka wody niegazowanej
  • Kolacja: koktajl z krabów, szklanka wody niegazowanej

Komentarze Google+

Przestań szukać! Dowiedz się jaka dieta bedzie dla Ciebie najlepsza i zacznij wreszcie chudnąć.

Pobierz bezpłatny ebook