Home » bogatoresztkowa » Dieta niskocholesterolowa

Dieta niskocholesterolowa

Zawał, miażdżyca czy inne choroby to obecnie plaga dotykające wielu ludzi, choć tak naprawdę można jej uniknąć tylko dzięki świadomości jak żyć, żeby nie narażać się na tego typu schorzenia. Świadomość ta pozwala na kontrolowanie poziomu cholesterolu we krwi, choć i to nie jest wystarczające w stu procentach. Dodatkowo należy zacząć odżywiać się we właściwy sposób, a można tego dokonać przechodząc na dietę niskocholesterolową. Na czym ona polega? Na odstawieniu tłuszczy zwierzęcych obecnych w czerwonym mięsie, drobiu, podrobach, żółtkach jaj, smalcu, słonienie, maśle, tłustej śmietanie czy żółtych serach oraz zwiększeniu udziału witamin (w szczególności A, C i E) oraz błonnika, który pomaga pozbyć się tłuszczu z organizmu.

Należy przy tym przestrzegać kilku wskazówek: jeść dużo owoców i warzyw, dbać o różnorodność potraw, odstawić słodycze, odstawić alkohol, 2-3 razy tygodniowo spożywać ryby i nie stosować soli.

Produkty dozwolone
Pieczywo, szczególnie pełnoziarniste, produkty zbożowe (chleb razowy, chleb Grahama; grube kasze: gryczana, jęczmienna; makaron bez jaj; płatki owsiane), mleko niskotłuszczowe, kefir, maślanka, jogurt, chudy biały ser, białko jajka, chude mięso: wieprzowina, baranina, cielęcina, wołowina, kurczaki, indyk; ryby: sandacz, szczupak, dorsz; olej sojowy, słonecznikowy, rzepakowy, oliwa, masło roślinne, margaryna wysokogatunkowa; ziemniaki gotowane, tłuczone, puree; marchew, buraki, kalafior, dynia, szpinak, kabaczki, zielony groszek, młoda fasola szparagowa, cykoria, sałata; owoce dojrzałe: jabłka, winogrona, truskawki, arbuzy, morele, brzoskwinie, pomarańcze, maliny, porzeczki; cukier w ograniczonych ilościach, łagodne przyprawy: sól, cukier, sok z cytryny, koper, kminek, wanilia; zupy mleczne, owocowe i warzywne bez tłuszczu; mięso duszone, gotowane pieczone w folii, pergaminie, potrawki, budynie; kompoty, kisiele, musy, galaretki; kawa zbożowa, herbata, mleko, soki warzywne, napoje owocowe.

Produkty niedozwolone
Mleko tłuste, ser biały tłusty, ser żółty; żółtko jaja, podroby; gęsi, kaczki; ryby: śledź, węgorz, sardynki, halibut; tłuste wędzone mięso; śmietanka; łój, smalec, margaryna, bekon; frytki, placki ziemniaczane; fasola, groch, kapusta; grzyby; czekolada, słodycze, czekoladki, ciastka; alkohol, płynna czekolada, kakao; miód, dżem, marmolada; majonez; pączki, kremówki, cukierki, ciastka przygotowywane na tłuszczu.

Komentarze Google+

Przestań szukać! Dowiedz się jaka dieta bedzie dla Ciebie najlepsza i zacznij wreszcie chudnąć.

Pobierz bezpłatny ebook