Home » Uncategorized » Dieta makrobiotyczna

Dieta makrobiotyczna

Dieta ta ma ponad sto lat, a powstała za sprawą George’a Oshawa. W największym stopniu opiera się ona na założeniach starożytnej chińskiej medycyny. Przyjmuje się w niej, że żywność można podzielić na Yin (odprężająca i chłodząca, pierwiatek żeński, którego energia skierowana jest na zewnątrz, co powoduje ekspansje i rozluźnienie, zimno, wilgoć, pasywność, ciemność oraz słodki smak) oraz Yang (wzmacniająca i ogrzewająca, pierwiastek męski, którego energia skierowana jest do wewnątrz powoduje kurczenie się, ciepło, suchość, agresywność, jasność oraz słony smak). Najważniejsze jest, by obie siły były zrównoważone, bo gdy tak nie jest człowiek tyje lub choruje.

Właściwe przeprowadzenie diety może skutkować zrzuceniem nawet 5 kilogramów w ciągu dwóch tygodni, jednak jeśli jest przeprowadzona niewłaściwie to może doprowadzić do anemii, zmęczenia i ogólnego osłabienia organizmu. Nie powinny stosować jej kobiety w ciąży i karmiące piersią, kobiety w czasie menopauzy, dzieci, młodzież, osoby z osteoporozą, osoby z problemami z przyswajaniem witamin, z nadczynnością tarczycy, z układem pokarmowym, z kamicą nerkową oraz z sercem. Dietę powinno się zakońćzyć po dwóch tygodniach stosowania.

Produkty dozwolone

Wszystkie warzywa i owoce (najlepiej z umiarkowanej strefy klimatycznej, np. gruszki, jabłka, śliwki, winogrona), nasiona dyni i słonecznika, nasiona roślin strączkowych (fasoli, soczewicy, soi, grochu), a także ziarna wszystkich zbóż (np. gryka, proso, owies, żyto, jęczmień).

Produkty niedozwolone

Mięso, jajka, drób, wyroby mleczne.

W rozsądnych ilościach dopuszczalne jest spożywanie ryb, skorupiaków i owoców morza. Makrobiotyka zawiera mało dłuszczu, a dużo złożonych węglowodanów. Cechuje się dużą ilością błonnika, witamin, składników mineralnych i pierwiastków śladowych. Choć w teorii składniki diety makrobiotycznej są proste to bardzo ważne jest ich przygotowanie we właściwy spośób, który zmieni ich energii.

Istnieje siedem zasad makrobiotycznych, których należy przestrzegać:

  • Nie należy jeść owoców tropikalnych

  • Ostatni posiłek należy zjadać trzy godziny przed pójściem spać

  • Warzywa należy wkładać do gorącej wody na kilka minut, a potrawy przygotowywać w szybkowarze

  • Należy jeść powoli i przeżuwać dokładnie, gdyż mózg sygnał o sytości otrzymuje dopiero po 20 minutach

  • Nie wolno obierać warzyw, jednak trzeba je myć

  • Nie wolno pić soków owocowcyh, a należy je zastąpić wodą mineralną, choć nie wolno jej pić w trakcie posiłku

  • Należy jeść korzenie roślin oraz ich części nadziemne

Komentarze Google+

Przestań szukać! Dowiedz się jaka dieta bedzie dla Ciebie najlepsza i zacznij wreszcie chudnąć.

Pobierz bezpłatny ebook