Obecnie, kiedy powstaje coraz więcej prywatnych przychodni coraz większe znaczenie ma pozycjonowanie stron internetowych i zdobywanie klientów tą drogą. Standardem jest to, że pacjenci sprawdzają ofertę placówki w internecie zanim zdecydują się na daną usługę. Jeśli przychodnia chce zadbać o swoją pozycję na rynku i przyciągnąć nowych klientów powinna zadbać przede wszystkim o tą sferę.

Jak wypozycjonować stronę prywatnej przychodni?

Przed rozpoczęciem procesu pozycjonowania strony internetowe powinny przejść dokładny audyt. Należy sprawdzić wszystkie aspekty dotyczące bezpieczeństwa oraz szybkości ładowania strony. Warto udoskonalić wygląd witryny i usunąć zbyteczne treści, tak aby stała się ona przyjazna dla użytkownika. Wtedy można już przejść do kolejnych działań.

Każda przychodnia powinna jasno określić cel, specjalizację oraz grupę klientów do której chce dotrzeć. Warto postawić się w sytuacji osób, które poszukują przez internet usług medycznych i zastanowić się, jakie frazy i słowa kluczowe będą wpisywać w wyszukiwarkę. Pierwszym krokiem do osiągnięcia sukcesu będzie zatem zadbanie, aby potencjalny klient natrafił na ofertę naszej placówki wpisując odpowiednie słowa. Istnieją odpowiednie strony, które potrafią śledzić oraz analizować trendy, które przodują w wyszukiwaniach. Znajdziemy tam zarówno słowa, jak i zwroty oraz zdania, które często wpisują klienci. Im większa konkurencja na rynku, tym firmy intensywniej wykorzystują te dane, aby zająć jak najwyższą pozycję w branży. Wtedy częstym zabiegiem jest używanie do pozycjonowanie dłuższych zwrotów. Zamiast „dobra przychodnia Warszawa” możemy użyć dłuższego opisu „dobra przychodnia Warszawa czynna w sobotę”. Dzięki temu przychodnia ma szansę na przebicie się w wynikach wyszukiwania, ponieważ pierwsza fraza występuje zbyt często w reklamach innych placówek.

Pozycjonowanie strony jest ciężkim zadaniem, ponieważ walka o miejsce na liście wyszukiwań trwa cały czas. Aby odnieść sukces, konieczne jest poznanie funkcjonowania algorytmów, decydujących o wyższej lub niższej pozycji. Jeśli przychodnia chce utrzymać się wysoko w wyszukiwaniach powinna pozyskać wiedzę na temat tego, jak sprawdzana jest treść pod względem odpowiedzi na zadane pytanie. Jeszcze do niedawna walka o wysokie pozycje polegała na umieszczeniu jak najwięcej fraz SEO w tekście. Użytkownicy stron nie byli jednak usatysfakcjonowani, ponieważ takie teksty były nieprzyjemne do czytania, a nawet niezrozumiałe i niepomocne. Nadejście nowych technologii sprawiło, że ten sposób pozycjonowania jest bardzo łatwy do wykrycia. Dzięki temu wartościowe artykuły i publikacji są bardziej doceniane oraz promowane.

Internauci najczęściej korzystają z wyszukiwarki Google i dlatego należy zoptymalizować stronę pod jej kątem. Treść na stronie musi być unikalna, zrozumiała dla klientów, czytelna i dedykowana do konkretnej grupy docelowej. Niezwykle ważna jest również strona graficzna. Tutaj również konieczna jest unikalność. Bardzo profesjonalnie wygląda umieszczenie na stronie zdjęć personelu medycznego oraz samej placówki.

Osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania jest możliwe na wiele sposobów. Jednym z najbardziej popularnych jest tworzenie tekstów zapleczowych. Są to umiejętnie napisane teksty przedstawiające wartość merytoryczną. Nie można mylić je z notatkami naładowanymi frazami SEO. Bardzo pomocne jest tworzenie artykułów, które przekierowują czytelnika na stronę naszej przychodni. Mogą one dotyczyć popularnych metod leczenia lub zdrowia. W ten sposób mamy szansę dotrzeć do większego grona zainteresowanych osób. Poza tym algorytm łatwo wykrywa, że serwisy z fachowymi artykułami zawierają linkowanie na stronę naszej przychodni. Dzięki temu zyskujemy miano wartościowego wyniku dla wyszukujących. Dobrym pomysłem jest również stworzenie bloga z wartościowymi i ciekawymi artykułami. Dzięki opisywanym wątkom przyciągniemy do placówki nowe grono klientów. Prowadzenie bloga jest dość pracochłonne, ponieważ musi on być na bieżąco aktualizowany i uzupełniany w nowe treści. Warto jednak rozważyć jego stworzenie, aby zaoszczędzić na reklamach umieszczonych na stronach innych portali. Artykuły powinny być pisane prostym językiem, najlepiej w pierwszej osobie. Dzięki temu będą bardziej wiarygodne i chętniej czytane.

Jak wypozycjonować stronę prywatnej przychodni? – pozostałe sposoby

Oto pozostałe działania, które powinniśmy podjąć aby skutecznie wypozycjonować prywatną przychodnię:

1. Stworzenie prostego adresu www strony, najlepiej zawierającego słowo kluczowe.

2. Umieszczenie wszystkich ważnych informacji na stronie (godziny otwarcia, adres, cennik, zakres usług itd.).

3. Zadbanie o to, by firma znalazła się na mapie Google.

4. Zadbanie o dużą ilość pozytywnych ocen i opinii na popularnych stronach porównujących przychodnie i lekarzy.

5. Aktywność firmy w social mediach. Im więcej wpisów na portalach typu Facebook, czy Instagram, tym lepszy kontakt z klientami.

6. Wykupienie reklamy Google, która pozwala na pojawienie się w pierwszych wyszukanych wynikach.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *