Bezsenność jest częstym schorzeniem, które dotyka zarówno mężczyzn, jak i kobiety. Z powodu stresującego trybu życia, niewłaściwego odżywiania lub wyczerpania organizm może zachować czujność nawet wtedy, gdy jest całkowicie zmęczony.

Istnieje wiele naturalnych sposobów, dzięki którym możesz rozluźnić swoje ciało, zanim w końcu osiągniesz fazę snu, a joga to tylko jeden z tych sposobów.

Joga to nie tylko elastyczność, to także stan umysłu, wykorzystanie energii i oddechu, które poprowadzą cię do spokoju i błogości.

Aby uzyskać najlepsze z tych ułożeń, potrzebujesz ciszy, skupienia i gotowości. Obiekt nie może być idealny w żadnej pozie, ale nauczyć się kontrolować swój wewnętrzny umysł i pozwolić sobie na poddanie się.

Będziesz potrzebował około jednej minuty na każdą pozę, czas, który może rosnąć z dnia na dzień. Upewnij się, że pod koniec praktyki trzymasz każdą pozę przez pięć minut lub dłużej.

Balasana – Child’s Pose

W przypadku, gdy cierpisz na złe kolana, możesz chcieć pominąć tę pozę. W przeciwnym razie zaleca się, aby zrobić to pozować, aby ukoić swój układ nerwowy i rozluźnić plecy, ramiona, brzuch i myśli.

Upewnij się, że trzymasz nogi blisko siebie i pociągnij spód do tyłu, w kierunku pięt. Jeśli nie możesz sięgnąć do końca, połóż koc pod swoim tyłem i zrelaksuj się całkowicie.

Przedłużyć ramiona przed siebie i śledzić swój czas za pomocą stopera. Oddychaj długimi, głębokimi oddechami.

Supta Baddha Konasana – Bound Angle Reclining Pose

 

Znana również jako motylska pozę, to zabierze cię daleko z niewielkim wysiłkiem. Połóż się płasko na plecach, podnieś kolana w górę, zsuń podeszwy stóp i pozwól kolanom opaść na ziemię z każdej strony.

Użyj stosu książek lub złożonego koca pod każdym kolanem, aby utrzymać kolana na stałe, jeśli nie mogą spaść na podłogę. Weź długie, głębokie oddechy i wciągnij pępek podczas robienia tego.

Wsteczna rolka

Połóż się płasko na plecach i owiń razem kolana. Możesz też złapać swoje golenie, jeśli jest to łatwe. Poruszaj się powoli na boki. Pomaga to złagodzić ból dolnej części pleców po stresującym dniu.

Upewnij się, że ramiona leżą płasko na ziemi i nie obciążaj ich nadmiernie. Nie zapomnij o długich oddechach podczas ruchu.

Supta Matsyendrasana – Rozkładany rdzeń kręgowy

Ponownie ułóż się na plecach i podpieraj kolana. Pozwolić, aby kolana przesuwały się aż do prawej strony. Dla większej stabilności trzymaj lewe ud prawą ręką.

Robiąc to, wyciągnij lewe ramię w lewo i powoli obróć głowę również w lewo. Trzymaj ramiona na ziemi tak bardzo, jak to możliwe. Poruszaj się z oddechem, a następnie zmieniaj strony.

Pozostań na plecach i wyciągnij obie ręce za swoje boki. Zwróć dłonie w dół i narysuj je w pobliżu pośladków. Rozpocznij naciskanie na niższe ramiona i wygnij łokcie.

Celem jest podnieść do góry tylko górną częścią ciała i otworzyć serce. Trzymaj głowę w górze, jeśli jest to dla ciebie nieprzyjemne, ale z czasem pamiętaj, aby je zatrzymać. Oddychaj głęboko pięć do dziesięciu razy, a następnie zwolnij w zamyśleniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *